Sådan stopper du dine bekymringer

Ved du, at bekymringer i virkeligheden bare er en måde at tænke på?
Måske har du opdaget, at bekymringer (eller tankemylder) kan sende dig direkte ind i en negativ spiral og få dig til at have det dårligt?

Faktisk er bekymringer bare en måde at tænke på og de hjælper dig ikke med at løse nogle af dine problemer.
Hvis du har mange bekymringer eller tankemylder, så kan det være at denne måde at tænke på, bare er blevet en vane for dig.

Så næste gang du tager dig selv i tænke alt for meget, og bekymre dig om, så stil dig selv det her spørgsmål:

Kan jeg løse problemet eller gøre noget ved situationen?

 

Hvis svaret er ja – så gør noget ved det!

Hvis svaret er nej – så har du ikke et problem. Du har en bekymring!

 

Jeg ved godt, at det lyder næsten for nemt, men jeg vil godt forklare dig, hvordan det hænger sammen.

Grunden til, at spørgsmålet ovenfor virker er, at bekymringer er kendetegnet ved 2 ting:

De er ALTID fremtidsorienterede!

De har ALDRIG en løsning med!

 

Når du stiller dig selv spørgsmålet ovenfor, trækker du dit fokus og dine tanker tilbage til nuet og du aktiverer den løsningsorienterede måde at tænke på i stedet.
Når du tænker løsningsorienteret får du adgang til dine ressourcer og din beslutningskraft – og tager handling på dit problem. Og det er  faktisk sådan du stopper dine bekymringer.

 

PS: Det kan godt være du skal øve dig lidt i det her. Til gengæld er det noget alle kan lære.

Få styr på dine bekymringer og stop tankemyldret.